Bitxia
da Barakaldoko azken gune naturalekin gertatzen dena: Instituzio
desberdinen artean ez dago inolako arazorik gune berde horien balore
naturalak suntsitzen dituzten autobiak, txaletak eta abar eraikitzeko,
baina Errekatxora doan autobus bakarrak irauteko gaindiezinezko legezko
oztopoak sortzen dira haien artean.
Bizkaiko
Foru Aldundiak (EAJ) Errekatxora doan bus zerbitzua bertan behera
uzteko asmoa agertu du, linea hori udal eskuduntza dela argudiatuz.
Iragarpen honen arabera badirudi Udala eta Aldundia artean
komunikaziorik ez dagoela eta honetaz gain, Udal Gobernuak (PSOE)
isilik jarraitzen du zerbitzu horren jarraipenari inguruko zalantzak
handituz.
Errekatxo
eta Barakaldoko erdigunea lotzen duen autobusa beharrezkoa da auzo
horretan eta Gorostizan bizi diren lagunentzat eta baita ere kiroldegiko
erabiltzaileentzat ere. Zerbitzu hori kenduko balute, kaltetutakoak,
asko eta asko izango lirateke. Alde batetik, kiroldegiaren
erabiltzaileak eta beste aldetik, auzo honetako biztanleak. Izan ere,
ibilgailu gehiago egotearen ondorio zuzenak dira; zarata, kea… eta are
larriagoa dena ibilgailu pribatua ez daukaten herritarrak guztiz
isolatuta geratuko lirateke, oinarrizko garraio publikoa desagertuko
litzatekeelako. Azkenik, zonaldea bera ere, ingurugiroaren ikuspegitik
serioski kaltetua izango litzateke, ibilgailu pribatuen erabilera
handituko litzatekeelako eta honek besteak beste; kutsadura akustikoa,
CO2 isurketak ekarriko lituzke. Laburbiltzeko, ingurune hau
aisialdirako zonaldea izatetik Barakaldoko beste auzo masifikatu bat
izatera pasako litzateke.
Zentzu
horretan, herritarrei gogorarazi nahi diegu Udal Gobernuak bultzatutako
operazio espekulatiboak Gorostiza eta Errekatxon ehunka luxuzko txalet
berri egotea sorrarazi duela eta honen ondorioz, auzo hauek
hirigunearekin lotzen dituen bihurgunez beteriko errepidetxoan kotxeen
joan etorriak areagotu direla. Honek ingurugiroan daukan eraginari Foru
Aldundiak eraikitako Super-Sur autobiaren eraikuntzarekin eta
erabilerarekin batera datozen inpaktuak gehitu behar dizkiogu. Izan ere,
autobia berri eta moderno hau ez da beharrezkoa, defizitarioa da eta
Argalario, Gorostiza eta Sasiburu ekologikoki izugarri kaltetu eta
kaltetzen ditu. Proposamen berri honekin, agintariek zer lortu nahi dute
Barakaldon geratzen diren azken gune naturalak betirako suntsitu?
Agian, hau da haien helburua izan ere, zonaldeak natura balioak guztiz
galdu ezkero hobeto maneiatu dezakete inolako oztopo legalik gabe.
Hala
ere, EGUZKI Taldeak pasadizo hau azkenean konponduko denaren esperantza
daukagu. EAJ eta PSOEren arteko beste ika-mika bat baino ez dela uste
dugu eta azkenean, Errekatxoko bus zerbitzua mantenduko dutela. Aipatu
berri ditugun bestelako egitasmoak, askoz garestiagoak eta teknologikoki
zailagoak direnak, aurrera eramateko, elkarlanean aritzeko aurkeztu
duten prestutasuna oraingoan ere agertzeko eskatzen diegu.
Amaitzeko,
Udal eta Aldundiko Gobernuei dei egiten diegu garraio publikoaren
aldeko apustu garbia egiteaz gain geratzen zaizkigun azken gune
naturalei babesa emateko eta horretarako beharrezkoa den elkarlanean
aritzeko.
Barakaldon, 2012ko maiatzaren 15ean
VALLE DEL REGATO: MÁS AUTOVÍAS Y CHALETS, MENOS TRANSPORTE PÚBLICO
Es
curioso lo que ocurre con los últimos espacios naturales de Barakaldo:
las diferentes instituciones no tienen ningún tipo de problema, para
trabajar codo con codo a la hora de destrozar los valores naturales de
estas zonas verdes con autovías, chalets etc. pero no consiguen ponerse
de acuerdo para mantener el único autobús que va al Regato.
La
Diputación Foral de Bizkaia (PNV) ha manifestado su intención de
suprimir el servicio de autobús que va hasta el Regato, alegando que
esta línea es competencia del ayuntamiento. Este anuncio deja entrever
que no hay ningún tipo de comunicación entre la Diputación y el
Ayuntamiento y mientras tanto, el Ayuntamiento (PSOE) permanece en
silencio, haciendo que aumente la incertidumbre respecto a la
continuidad de este servicio.
El
autobús que une el Regato con el centro de Barakaldo es necesario tanto
para l@s habitantes de este barrio y de Gorostiza como para l@s
usuari@s del polideportivo. Si suprimirían este servicio l@s afectad@
serían muchísimos. Por un lado, l@s usuari@s del polideportivo y por
otro lado, l@s vecin@s, ya que el ruido, el humo …son consecuencias
directas del aumento de vehículos y lo que es más grave, l@s personas
que no dispongan de vehículo propio se quedarían totalmente aisladas, ya
que desaparecería el único medio de transporte público. Por último, no
debemos olvidar los impactos desde el punto de vista medio ambiental ya
que, un aumento en el número de vehículos privados traerá consigo entre
otros; contaminación acústica, emisiones de CO2. En resumen,
esta zona que l@s habitantes de Barakaldo utilizamos para disfrutar de
nuestro tiempo libre se convertirá en un barrio masificado más.
En
este sentido, queremos recordar a l@s habitantes de Barakaldo que las
operaciones especulativas impulsadas por el Gobierno Municipal han
provocado que en el Regato y en Gorostiza haya cientos de chalets de
lujo y como consecuencia, ha aumentado el número de usuari@s que
utilizan la sinuosa carretera que une el Regato con el centro de nuestro
municipio. A losa impactos ambientales de esta acción hay que sumarle
los daños provocados por la Super-Sur. Autovía impulsada por la
Diputación Foral y que como ya preveíamos, ha resultado ser deficitaria
además de innecesaria y que ha provocado daños irreparables en el
Argalario, Gorostiza y en Sasiburu. ¿Qué quieren conseguir l@s
dirigentes con esta nueva propuesta? ¿Acabar con nuestros últimos
espacios naturales? Quizá sí, ya que si la zona pierde todos sus valores
ambientales podrían manejarla sin ningún tipo de impedimento legal.
Aún
así, desde EGUZKI tenemos la esperanza de que esta historia tenga un
final feliz. Creemos que se trata de otro rifi-rafe entre el PNV y el
PSOE y que finalmente, van a mantener el servicio de autobús del Regato.
Así, les pedimos a estos dos agentes que muestren la misma disposición
para trabajar en equipo que han mostrado a la hora de llevar a cabo
proyectos más caros y complicados.
Para
acabar, pedimos tanto al Ayuntamiento como a la Diputación que además
de hacer una apuesta clara por el transporte público protejan los
últimos espacios naturales de Barakaldo mediante el trabajo en común y
la coordinación institucional.
No hay comentarios:
Publicar un comentario